Общи условия за ползване на уебсайта и продажба на стоки

Настоящите Общи условия уреждат взаимоотношенията между „Димитров Онлайн“ ЕООД (наричано по-долу Търговеца или ние) – собственик на този уебсайт и онлайн магазин, от една страна, и лицата, ползващи уебсайта и извършващи поръчки (наричани Потребители или клиенти), от друга страна. С достъпа до уебсайта и/или извършването на поръчка през онлайн магазина, потребителят потвърждава, че е запознат с тези Общи условия и се съгласява да ги спазва изцяло. Ако не приемате тези условия, моля не използвайте уебсайта за поръчки.

1. Информация за търговеца:

  • Фирма: Димитров Онлайн ЕООД
  • Седалище и адрес на управление: гр. София, жк. Студентски град Блок 55
  • ЕИК/Булстат: XXXXXXXXXX (Единен идентификационен код на фирмата)
  • Имейл за връзка: info@chronograph.bg
  • Телефон за контакт: XXXXXXXXXX
  • Регистрация: Фирмата е вписана в Търговския регистър на Агенция по вписванията под № XXXXXXXXXX.

2. Характеристики на предлаганите стоки:
Основната дейност на уебсайта е онлайн продажба на каишки за часовници. В страниците на продукта са описани основните характеристики на всяка стока – материал, размери, цветове и др. Цените на всички стоки са посочени в български лева (BGN) и Евро и включват всички дължими данъци и такси. Цените не включват разходите за доставка, освен ако изрично не е упоменато друго. Разходите за доставка се калкулират отделно при завършване на поръчката (виж “Условия за доставка”). Търговецът си запазва правото да променя цените на предлаганите стоки; такива промени няма да засягат вече потвърдени от нас поръчки.

3. Поръчка и сключване на договор:
Онлайн магазинът предоставя възможност за сключване на договор за покупко-продажба от разстояние между клиента и Търговеца. Процесът на поръчка включва следните стъпки:

  1. Избор на продукти: Потребителят добавя избраните каишки или други артикули в количката. На страницата на всеки продукт са посочени цена, основни характеристики и допълнителна информация.
  2. Въвеждане на данни за доставка: При преминаване към приключване на поръчката, от клиента се изисква да предостави необходимите данни – име и фамилия, точен адрес за доставка или избран офис на куриер, телефонен номер за връзка и имейл адрес. (Забележка: Съгласно Общите условия, клиентът се задължава да предостави точен и валиден телефон, адрес за доставка и имейл).
  3. Избор на метод за плащане: В момента магазинът предлага наложен платеж като единствен начин на плащане (плащане при доставка). Клиентът заплаща дължимата сума при получаване на пратката. (Опцията за плащане по банков път или с банкова карта не е налична към момента.)
  4. Преглед и потвърждение на поръчката: Преди финализиране, на клиента се предоставя обобщена информация за поръчката – избрани артикули, единични и общи цени, разходи за доставка, данни за доставка и плащане. Клиентът трябва да потвърди съгласието си с настоящите Общи условия (например чрез отметка “Съгласен съм с Общите условия”) и след това да натисне бутона за финализиране на поръчката. С натискането на бутона за поръчка, клиентът извършва електронно изявление за сключване на договор от разстояние с Търговеца.
  5. Потвърждение от страна на търговеца: След получаване на поръчката, Търговецът изпраща потвърждение по имейл до клиента с детайли за поръчката (номер на поръчка, списък на поръчаните продукти, окончателна сума, включително доставка, и данни за доставка). Този имейл представлява потвърждение за приемане на поръчката. Договорът за продажба от разстояние се счита за сключен от момента на изпращане на потвърждението на поръчката от страна на Търговеца. Ако по някаква причина Търговецът не може да изпълни поръчката (напр. изчерпан продукт), клиентът ще бъде уведомен своевременно, а ако плащане вече е извършено – платената сума ще бъде възстановена.

(Горните стъпки са предоставени съгласно изискванията на Закона за електронната търговия – информация за техническите стъпки по сключване на договора, поправяне на грешки при въвеждане и т.н.). Поръчки през уебсайта се приемат 24 часа в денонощието. Обработката на поръчките става в рамките на работното време на Търговеца (напр. понеделник–петък, 9:00–18:00 ч., с изключение на официални празници). Търговецът си запазва правото да се свърже с клиента по телефона или имейл при необходимост от уточнения относно поръчката или доставката.

4. Плащане:
Всички цени в онлайн магазина са в български лева (BGN) и са крайни цени за клиента (с включени данъци). Плащането се извършва с наложен платеж – т.е. клиентът заплаща сумата по поръчката директно на куриера при получаване на стоката. Сумата за плащане се състои от цената на поръчаните продукти + цената за доставка (ако има такава). Куриерът издава разписка или касов бон за получената сума. При получаване клиентът трябва да плати обявената стойност – с наложения платеж не се изисква предварително заплащане. (Ако в бъдеще се добавят други методи на плащане – например банков превод или плащане с карта – съответните условия и инструкции ще бъдат добавени към тези Общи условия.)

5. Доставка:
Условията за доставка на стоките са подробно описани в раздел “Условия за доставка” на сайта, който е неразделна част от настоящите Общи условия. Накратко: доставката се извършва на територията на Република България чрез куриерски компании Еконт или Speedy до адрес на клиента или до техен офис по избор. Стандартният срок за доставка е обикновено 1–2 работни дни след потвърждаване на поръчката (в зависимост от населеното място и часа на поръчката). Цената на доставката се заплаща от клиента (ако изрично не е обявена промоция за безплатна доставка). Подробности за тарифите и опциите – вижте “Условия за доставка”. При получаване на пратката клиентът следва да прегледа целостта на опаковката, а при видими повреди по опаковката или съмнениe за нарушена цялост на стоката – да уведоми веднага куриера и Търговеца преди приемане на пратката.

6. Права и задължения на клиента:
Всеки потребител на сайта се задължава:

  • Да предоставя вярна, точна и актуална информация при създаване на поръчка или профил. При подаване на поръчка клиентът трябва да посочи валиден телефон, точен адрес за доставка и имейл адрес, да плати цената на стоката и разходите за доставка (ако доставката не е безплатна), и да осигури достъп за получаване на стоката на посочения адрес.
  • Да не предоставя чужди или неверни данни. В случай на предоставяне на неверни данни или невъзможност за връзка с клиента на посочените контакти, Търговецът не носи отговорност за неизпълнение на доставката.
  • Да не използва уебсайта за нерегламентирани цели, включително да не публикува коментари или съдържание, нарушаващи законодателството, добрите нрави или права на трети лица. Да не извършва злоумишлени действия като разпространение на вируси, опити за неоторизиран достъп до сървъра, и др.
  • Да запази добрия търговски вид на получената стока до упражняване на правото на отказ (в случай че реши да върне стоката в 14-дневен срок – виж “Условия за връщане”). Клиентът носи отговорност за намалената стойност на стоката вследствие на употреба, различна от необходимото за установяване на нейното естество, характеристики и добро функциониране.

При неспазване на горните задължения от страна на потребител, Търговецът има право да откаже по-нататъшен достъп на същия до услугите на сайта или изпълнението на конкретна поръчка, за което потребителят ще бъде уведомен.

7. Права и задължения на търговеца:
Търговецът се задължава да предостави на клиента цялата необходима информация относно стоките (описания, цени, наличности), доставката, плащането и правото на отказ. Ние се ангажираме да доставим поръчаната стока в договорения срок и на посочения адрес. Всички стоки, изпращани от нас, са нови, неизползвани и отговарят на описанието им. При възникване на забавяне или невъзможност за доставка по наша вина, клиентът ще бъде своевременно уведомен и при необходимост платените суми – възстановени.

Търговецът има право:

  • Да променя цените, разходите за доставка, условията за доставка и тези Общи условия, като промените ще бъдат публикувани на сайта. Всяка промяна в Общите условия влиза в сила за нови (непотвърдени) поръчки след публикуването ѝ на сайта. Клиентите са отговорни да се запознаят с актуалните условия при всяка нова поръчка.
  • Да откаже изпълнение на поръчка, ако установи некоректно поведение от страна на клиента или явна грешка в информацията (напр. очевидно неправилна цена поради техническа грешка). В случай на очевидна грешка (например цена 0.00 лв или драстично под реалната стойност), Търговецът има право да анулира поръчката, като уведоми клиента и възстанови евентуално платените от него суми.
  • Да използва подизпълнители за изпълнение на доставка или други аспекти на обслужването (напр. куриерски фирми, платежни оператори и др.), като остава отговорен за защитата на личните данни, споделени с тях за целите на изпълнение на договора (виж Политика за поверителност).

8. Право на отказ и връщане на стока:
Потребителите имат право да се откажат от сключения договор за продажба от разстояние в 14-дневен срок, считано от датата на получаване на стоката, без да посочват причина и без да дължат неустойка. Това право е гарантирано от Закона за защита на потребителите (чл.50) и важи за покупки онлайн. Подробна информация за условията и процедурата по връщане е дадена в отделна страница “Условия за връщане”, която е неразделна част от тези Общи условия.

Накратко: ако клиентът реши да върне закупената каишка, той трябва в 14-дневен срок от получаването ѝ да ни уведоми за решението си (по имейл или телефон). След това стоката трябва да бъде изпратена обратно към нас не по-късно от 14 дни след уведомлението. Стоката следва да бъде в първоначалния си вид – без следи от употреба, с ненарушена цялост, с оригиналните етикети, опаковка и придружаващи документи (касова бележка/фактура, гаранционна карта, ако има такава). Важно: Разходите по връщането (транспортните разходи за изпращане на стоката обратно) са за сметка на клиента. След получаване на върнатата стока и удостоверяване на нейното добро състояние, ние ще възстановим на клиента заплатената сума за стоката и стандартната цена за доставка (ако е била начислена първоначално) в срок до 14 дни от датата, на която сме получили върнатата стока. Възстановяването на сумите обикновено става чрез банков превод по посочена от клиента сметка или по друг договорен начин. Ако върнатата стока е с нарушен търговски вид (повредена, със следи от употреба, непълна комплектация и пр.), Търговецът има право да намали сумата за възстановяване, съобразно намалената стойност на стоката вследствие на употребата й от клиента или напълно да откаже връщане на сумата, заплатена от клиента.

Изключения от правото на отказ: Потребителят няма право на отказ в случаите, предвидени в чл.57 от Закона за защита на потребителите – напр. при доставка на стоки, изработени по поръчка на клиента или съобразно негови индивидуални изисквания; при стоки, които поради естеството си могат да се влошат или имат кратък срок на годност; при запечатани стоки, които са разпечатани и не могат да бъдат върнати по хигиенни или здравни причини, и др. (В контекста на каишки за часовници обикновено няма специфични изключения, освен ако каишката не е персонализирана по поръчка на клиента.)

9. Гаранция и рекламации:
Всички стоки, продавани чрез нашия онлайн магазин, са нови. Рекламации се приемат в разумен срок след откриване на несъответствието, като уведомлението за дефект, получено до 14 дни след откриването му, се счита за своевременно. Ще положим всички усилия да разрешим рекламацията бързо и в съответствие със закона.

Настоящата гаранция не ограничава правата на потребителите, произтичащи от закона. Търговецът не предоставя търговска (допълнителна) гаранция, освен ако изрично не е посочено за конкретен продукт.

10. Отговорност:
Търговецът полага грижи информацията на сайта (описания, наличност, цени) да е вярна и актуална. Въпреки това, е възможно допускането на печатни грешки или неточности. При установяване на грешка в информацията за поръчана стока, ние ще уведомим клиента и ще му дадем възможност да потвърди поръчката при коригираните данни или да я откаже без никакви разходи.

Търговецът не носи отговорност за:

  • Късна доставка поради обстоятелства извън нашия контрол (закъснения от куриер, лоши метеорологични условия, празнични дни, неточен адрес от страна на клиента и др.).
  • Неполучени пратки вследствие на грешен адрес или отсъствие на получателя – в тези случаи пратката може да бъде взета от офиса на куриера в определен срок или ще бъде върната към нас. При повторно изпращане по желание на клиента, разходите по повторната доставка са за негова сметка, освен ако причината е по вина на Търговеца или куриера.
  • Разлики във външния вид на продукта: Възможно е несъответствие в цветовете или детайлите на каишките между снимките на сайта и реалния продукт, поради настройките на екрана или партидни разлики. Подобни несъответствия, които не засягат функционалността и общия вид, не се считат за дефект или несъответствие.
  • Съдържание, публикувано от потребители (напр. отзиви, коментари), както и за вреди, причинени от неправомерно поведение на трети лица по време на ползване на услугите ни (напр. злонамерени атаки).

Потребителят разбира и приема, че използването на предлаганите от Търговеца услуги и на уебсайта е на негов риск. Търговецът не гарантира, че достъпът до услугите ще бъде непрекъсваем, навременен, сигурен и свободен от грешки, доколкото това е повлияно от фактори извън контрола ни. Във всички случаи отговорността на Търговеца към потребителя не може да надхвърля стойността на поръчаната и платена от потребителя стока.

11. Интелектуална собственост:
Цялото съдържание на уебсайта – изображения, текстове, лога, графики, описания – е обект на авторско право и/или права на интелектуална собственост на Димитров Онлайн ЕООД или на нашите доставчици/партньори. Забранено е копирането, разпространението, изменението или публичното използване на каквато и да е част от съдържанието без изричното писмено съгласие на Търговеца. Потребителят има право да използва ресурсите на уебсайта единствено за лична употреба с нетърговска цел. Никакви права върху интелектуална собственост не се прехвърлят към потребителя чрез ползването на сайта или сключването на договор за покупко-продажба.

12. Защита на личните данни:
Търговецът събира и обработва лични данни на потребителите единствено в съответствие с приложимото законодателство (Регламент (ЕС) 2016/679 – GDPR, Закон за защита на личните данни). Подробно описание на категориите данни, целите и основанията за обработка, правата на субектите на данни и др., се съдържа в нашата Политика за поверителност, достъпна на сайта. Моля, запознайте се с нея преди да използвате услугите ни. С приемането на тези Общи условия, потребителят потвърждава, че е информиран за условията на обработка на личните му данни.

13. Решаване на спорове:
В случай на възникване на спор между клиента и Търговеца, страните ще положат усилия да го решат по взаимно съгласие и чрез диалог. Потребителите могат да се обърнат и към Комисия за защита на потребителите (КЗП) за съвет или съдействие. При нерешен спор, компетентен да го разгледа е съответният български съд, като се прилага българското законодателство.  Европейската платформа за онлайн решаване на спорове (ODR): https://ec.europa.eu/consumers/odr.

14. Допълнителни разпоредби:
Ако някоя клауза от настоящите Общи условия се окаже невалидна или неприложима, това не води до невалидност на останалите клаузи. В такъв случай невалидната клауза ще се замени от повелителните норми на закона или установената практика. Настоящите Общи условия влизат в сила за всички потребители от момента на публикуването им на уебсайта.

Дата на последна актуализация: 08.06.2025